 
Освітня безбар’єрність
 Освітня безбар’єрність - це можливість навчання для всіх громадян, незалежно від віку та стану здоров’я та можливість професійного розвитку кожного.
 Освітня безбар’єрність - це можливість навчання для всіх громадян, незалежно від віку та стану здоров’я та можливість професійного розвитку кожного.
Реалізація освітньої безбар’єрності передбачає такі стратегічні цілі:
 можливість дорослих, молоді та дітей використовувати всі види та форми освіти;
 можливість дорослих, молоді та дітей використовувати всі види та форми освіти;
 задоволення особливих освітніх потреб всіх учасників освітнього процесу;
 задоволення особливих освітніх потреб всіх учасників освітнього процесу;
 створення інклюзивного освітнього середовища.
 створення інклюзивного освітнього середовища.
Оскільки освіта має бути якісною та доступною для кожного, у закладах освіти формується інклюзивне освітнє середовище, розробляються нові освітні програми, педагогічні працівники підвищують рівень педагогічної майстерності тощо.
 Чому інклюзивна освіта важлива для дітей?
 Чому інклюзивна освіта важлива для дітей?
Перш за все тому, що діти з особливими освітніми потребами набувають важливого досвіду взаємодії з іншими людьми, побудови стосунків, розвивають свої інтереси й таланти. Також отримують змогу вступити до закладів професійної та вищої освіти нарівні з іншими. При цьому вільно спілкуються з однолітками, завдяки чому стають більш самостійними, а якість їхнього життя підвищується.
Захист прав дітей з особливими освітніми потребами на доступну та якісну освіту є одним із пріоритетних напрямів діяльності Державної служби якості освіти України.
 Нагадаємо, що за відповідно до Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні розвиток безбар’єрності відбувається за шістьма напрямами:
 Нагадаємо, що за відповідно до Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні розвиток безбар’єрності відбувається за шістьма напрямами:
 Фізична безбар’єрність — як зовнішні простори, так і приміщення не повинні мати перешкод для руху та користування людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
 Фізична безбар’єрність — як зовнішні простори, так і приміщення не повинні мати перешкод для руху та користування людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
 Інформаційна безбар’єрність — подача інформації у різних форматах, щоб до неї мали доступ усі люди, незалежно від їхніх функціональних порушень і комунікативних можливостей.
 Інформаційна безбар’єрність — подача інформації у різних форматах, щоб до неї мали доступ усі люди, незалежно від їхніх функціональних порушень і комунікативних можливостей.
 Суспільна та громадська безбар’єрність — усі люди мають мати доступ до всіх суспільних процесів, рівні можливості брати участь у житті громад, культурному житті.
 Суспільна та громадська безбар’єрність — усі люди мають мати доступ до всіх суспільних процесів, рівні можливості брати участь у житті громад, культурному житті.
 Цифрова безбар’єрність — усі люди мають доступ до швидкісного інтернету, публічних послуг і публічної інформації.
 Цифрова безбар’єрність — усі люди мають доступ до швидкісного інтернету, публічних послуг і публічної інформації.
 Освітня безбар’єрність — рівний та вільний доступ до освіти, і не лише шкільної, а й освіти впродовж життя, підвищення кваліфікації та здобуття нової професії.
 Освітня безбар’єрність — рівний та вільний доступ до освіти, і не лише шкільної, а й освіти впродовж життя, підвищення кваліфікації та здобуття нової професії.
 Економічна безбар’єрність — умови та можливості для професійної діяльності, підприємництва всіх громадян, незалежно від їхніх віку, статі, сімейного стану чи стану здоров’я.
 Економічна безбар’єрність — умови та можливості для професійної діяльності, підприємництва всіх громадян, незалежно від їхніх віку, статі, сімейного стану чи стану здоров’я.
 Рекомендації Служби щодо організації інклюзивного навчання:
 Рекомендації Служби щодо організації інклюзивного навчання:
Ресурси для організації якісного інклюзивного навчання https://bit.ly/4ccFS68
https://bit.ly/4ccFS68
Якісне інклюзивне навчання: to do list для директора школи https://bit.ly/4ceq42X
https://bit.ly/4ceq42X
Як організувати якісну роботу команди психолого-педагогічного супроводу поради для керівника закладу освіти https://bit.ly/3XmXuIE
https://bit.ly/3XmXuIE
Як створити недискримінаційне середовище у школі: покрокова інструкція для директора https://bit.ly/3VG0qh5
https://bit.ly/3VG0qh5
 
               
 
 
 
 
 
